Elisabeth Ennefors är Luleås nya kommunikationschef

Luleå kommun har rekryterat en ny kommunikationschef. Det är Elisabeth Ennefors som kommer närmast från en tjänst som kommunikations- och opinionschef vid Hyresgästföreningen. Hon börjar sin tjänst vid Luleå kommun i slutet av augusti.

- Vi har haft väldigt många kvalificerade sökande till tjänsten och är glada för att Elisabeth har tackat ja. Hon har rätt kompentenser och värderingar för att leda kommunikationen för Luleå kommun som befinner sig i en väldig spännande, expansiv fas, förklarar avdelningschef Maria Nordgren.

- Luleå kommun är inne in spännande resa mot ett hållbart och attraktivt Luleå. Att får vara med på denna resa tillsammans med kompetenta och fantastiska medarbetare känns både kul och utmanande, säger Elisabeth Ennefors.

Bland Elisabeth Ennefors tidigare chefsbefattningar kan nämnas: kommunikations- och förhandlingschef samt tillförordnad regionchef Hyresgästföreningen Norrland, kommunikationschef Älvsbyhus, vd för Visit Luleå och Boden Turism. Hon är 53 år och bor i Gammelstad.

Maria Nordgren, avdelningschef demokrati och samhälle, Luleå kommun, 070 569 41 58

Elisabeth Ennefors, blivande kommunikationschef Luleå kommun, 070 589 43 10

Sidan uppdaterades den 31 maj 2021