Ändrad uppställning på LÅ Vibe

På lördag 12 augusti är det LÅ Vibe på Gültzauudden. Dessvärre tvingas Göteborgsrapparen A36 ställa in av familjeskäl och ersätts av Yaeger. – Vi har en mycket bra lineup som garanterar en festivalkväll med toppstämning med Hanna Ferm, Zikai, Yaeger och Stor, konstaterar Örjan Esensjö, projektledare LÅ Vibe.

Luleås nya drogfria gratisfestival LÅ Vibe gör nedslag på Hertsön, Gültzauudden och i Råneå under tre sommarkvällar. Först ut var Hertsön i maj och för en vecka sedan släpptes artisterna för Udden.

– Sedan artistsläppet har tyvärr A36 tvingats ställa in av familjeskäl. Istället tar vi in Yaeger, en av årets mest intressanta artister som samarbetat med bland andra Icona Pop, säger Örjan Esensjö, projektledare LÅ Vibe, Luleå kommun.

Foodtrucks på plats

Nu blir det alltså Hanna Ferm, Zikai, Stor och Yaeger som kommer bjuda på allt från pop till R&B, hiphop och rave-pop på Uddens scen på lördag. Första akten går på klockan 19.00, men redan under dagen kommer festivalkänslan finnas på området.

– Festival plus festivalmat lika med sant. Vi kommer ha foodtrucks på plats från förmiddagen så att badgäster kan käka lunch, plus en hoppborg för barnen fram till klockan 15, säger Örjan Esensjö.

Under kvällen kommer matförsäljningen fortgå, samtidigt som festivalen drar igång.

Vuxna välkomna

LÅ Vibe jobbar för en trygg festival och har därför ordningsvakter och fältarbetare på plats. Festivalens målgrupp är ungdomar, men musikälskare i alla åldrar är varmt välkomna.

Artister till finalen i Råneå presenteras på LÅ Vibes webb Länk till annan webbplats. och insta Länk till annan webbplats. närmare festivaldatumet.

LÅ Vibe arrangeras av Luleå kommun och är en helt drogfri festival.

Kontakt: Örjan Esensjö, projektledare LÅ Vibe, Luleå kommun, 070-529 49 54

Sidan uppdaterades den 8 augusti 2023