Bjuder på buss till LÅ Vibe Råneå

För att fira finalen av festivalen LÅ Vibe bjuder Luleå kommun på bussar till och från Råneå, där den tredje och sista festivalen hålls på lördag. Två bussar går från Niemisel respektive Vitåfors och en från Luleå.

Efter spelningar på Hertsön och Gültzauudden blir det stor final i Råneå den 26 augusti. LÅ Vibe, en gratis och drogfri festival, har unga som huvudmålgrupp. Och för att möjliggöra att många kan ta sig till sista festivalen fixar Luleå kommun gratis bussar.

– Vi kör både från norrbyarna och från Luleå så att våra besökare kommer tryggt dit och hem, säger Örjan Esensjö, projektledare LÅ Vibe Luleå kommun.

Bussarna går från Niemisel klockan 19.00, från Vitåfors klockan 18.45 och från Luleå klockan 19.00 och sedan hem igen från Råneå klockan 23.00. Alla bussar är gratis, men bussen från Luleå kräver föranmälan vilket görs här hos Ung i Luleå. Länk till annan webbplats.

Hiphop och DJ

I Råneå bjuds besökarna på 3x hiphop i form av Mohelá, Jelassi och Naod. Plus uppvärmning och mellanaktsbeat med Muzungu (DJ).

Området, Kyrkbacken i Råneå, öppnar klockan 19.00 och klockan 20.00 går första artist, Mohelá, på scenen.

LÅ Vibe arrangeras av Luleå kommun och är en helt drogfri festival.

Kontakt: Örjan Esensjö, projektledare LÅ Vibe, Luleå kommun, 070-529 49 54

Sidan uppdaterades den 22 augusti 2023