Pressmeddelande: Hon blir ny HR-chef hos Luleå kommun

Luleå kommun har rekryterat en ny HR-chef. Det blir Anita Berlin som tar över rollen som HR-chef efter Jenny Nilsson. Anita Berlin påbörjar sin nya tjänst hos kommunen den 11 december.

Anita Berlin är 54 år, bor i Luleå och har arbetat med HR-frågor i 30 år. Sedan 2012 arbetar hon på Skatteverket där hon är enhetschef för ett 20-tal medarbetare med uppdraget att stödja myndighetens chefer. I dag har hon även ett delat uppdrag som tillförordnad HR-direktör hos Skatteverket. Tidigare har Anita Berlin bland annat jobbat som HR-chef på Polismyndigheten i Norrbotten samt som strateg och chef inom HR i Region Norrbotten.

– Jag är glad över att få meddela att vi nu landat i rekryteringen av ny HR-chef till Luleå kommun. Anita Berlin har god erfarenhet av att arbeta i offentlig verksamhet där hon de senaste åren har jobbat nationellt i en starkt utvecklingsorienterad myndighet. Vi ser fram emot att ta del av Anitas erfarenheter från den nationella arenan och hur de kan omsättas lokalt. Anita kommer att fortsätta arbetet med utveckla Luleå kommun till en attraktiv arbetsgivare som spelar roll för Luleås expansiva utveckling, säger Emma Breheim, biträdande förvaltningschef för kommunstaben.

Bild Anita Berlin fri att använda för media

För mer information: