Luleå On Ice söker föreningar och företag

Föreningar och företagare bjuds nu in att medverka i årets upplaga av Luleå On Ice. Eventet, som sker på Södra hamnplan i anslutning till de holländska skridskotävlingarna, lockade i fjol tusentals besökare både från Luleå och världen.

I år sker Luleå On Ice den 22-25 februari. Meningen är att skapa dagar med underhållning, mat och aktiviteter under tiden Schaatsen Grand Prix går på isbanan.

– Luleå on Ice är ett sätt för oss att skapa folkfest för stora som små i samband med skridskotävlingarna. I år firar dessutom Luleås isbana 20 år och då vill vi göra något extra kul och hoppas att så många som möjligt ska vilja delta, säger Robin Lindquist, projektledare Luleå kommun.

”Gratis platser”

Nu efterlyser Luleå kommun föreningar och företag som vill vara med under Luleå On Ice. Det kan vara en förening som vill ha prova på-aktiviteter för att få nya medlemmar, hantverkare som vill sälja sina alster eller företag som vill möta nya och gamla kunder.

– Vi erbjuder gratis marknadsplats, marknadsföring och tusentals besökare. I utbyte hoppas vi på en myllrande hamnplan, säger Robin Lindquist.

Mer info om eventet finns på webben. Länk till annan webbplats.

Kontakt: Robin Lindquist, projektledare Luleå On Ice, Luleå kommun, 0920-45 62 07

Sidan uppdaterades den 8 januari 2024