Verksamheter på lättläst svenska
Här hittar du information om några verksamheter
som Luleå kommun erbjuder dig.
De kan stötta och ge dig råd
i frågor som gäller ditt mående.
Du får gärna kontakta oss direkt
via mejl eller telefon.
Anhörigstöd
För dig som har en närstående som är sjuk, har en funktionsnedsättning eller är äldre.
Centrum mot våld
För dig i behov av råd och stöd kring våld i nära relationer.
Kognitiva stödteamet
För dig som har en demenssjukdom eller är anhörig.
Familjerådgivningen
För dig som behöver stöd i din nära relation.
Föräldrasupporten
För dig som är förälder och i behov av stöd och rådgivning.
Personligt ombud
För dig som har en psykisk funktionsnedsättning och är i behov av råd och stöd.
Råd och stöd (RoS)
För dig som har ett beroende eller är anhörig.
Äldresupporten
För dig som är äldre.
Teletal
Teletal är gratis.
Det är en tjänst där du får stöd och hjälp
i dina telefon-samtal.
Du behöver inget tillstånd för att använda Teletal
och du behöver inte boka tjänsten.
Använd teletal Länk till annan webbplats.Länk till extern webbplats
Tolk
Vi erbjuder tolk vid behov.
Kontakta verksamheten om du vill veta mer.
Sidan uppdaterades den 1 juli 2025