Luleå kommuns kundcenter är din ingång för information och vägledning om kommunens tjänster. Vi svarar på dina frågor eller hjälper dig till rätt person eller verksamhet.
Öppettider
Måndag–fredag kl 08:00–17.00 (dag före röd dag kl 08:00–12.00).
Receptionen i stadshuset öppnar kl 07:30.
Självservice (e-tjänster)
Många ärenden kan du uträtta själv genom att använda e-tjänster
som till exempel att söka bygglov, göra felanmälan eller ansöka till förskolan. Andra exempel på e-tjänster är att ställa en fråga
, lämna en synpunkt
eller boka en borgerlig vigsel
.
Kontaktuppgifter
Chatt: Inom kort kommer det vara möjligt att chatta med Kommunvägledarna via ”Kontakta oss” till höger, chattfunktionen öppnas inom en snar framtid.
E-tjänst: Fråga kommunen
Facebook: facebook.com/Luleakommun
E-post: lulea.kommun@lulea.se
Telefon
När du ringer till Luleå kommun, 0920-45 30 00, får du bäst hjälp om du väljer det alternativ som din fråga handlar om:
- Vård, hemtjänst, äldresupport, faderskap, ekonomiskt stöd samt matleveranser.
- Orosanmälan för någon som du misstänker far illa.
- Felanmälan om du inte har möjlighet att göra den via e-tjänsten
på hemsidan. - Fastigheter, tomter, bygglov eller bostadsanpassning.
- Vatten, avlopp, miljö, livsmedel samt avfall.
- Idrottsanläggningar, fritidsaktiviteter, badhus, lokalbokning.
- Bibliotek och sevärdheter.
- Konsument- och skuldrådgivning.
- Förskola, fritidshem, grundskola, gymnasium eller vuxenutbildning.
- Mat i skolan och skolskjuts.
- Please press 8 for English.
Fax: 0920-45 50 50
Postadress: Luleå kommun, 971 85 Luleå
Besöksadress: Stadshuset, Rådstugatan 11
Fakturaadress: Luleå kommun, Box 50001, 973 21 Luleå.
Organisationsnummer: 21 20 00-2742
Plusgiro: 60200-3
Bankgiro: 369-5483 (OBS! OCR-nummer krävs vid inbetalning).
När är det bäst att ringa?
På eftermiddagarna är det oftast kortare väntetid.