Kontakta Luleå kommun

Luleå kommuns kundcenter är din ingång till information och vägledning om kommunens tjänster. Vi svarar på dina frågor eller hjälper dig till rätt person eller verksamhet.

Ring kundcenter

Besök servicecenter

Besöksadress:
Timmermansgatan 25

Öppettider reception:
Måndag–fredag: 08.00–17.00

E-tjänster

Många av våra tjänster kan du utföra själv, dygnet runt när det passar dig.

Postadress

Postadress
Luleå kommun
971 85 Luleå

Kundcenter är din ingång till information och vägledning om kommunens tjänster.

Felanmälan

Anmäl fel till kommunens verksamheter och till våra bolag. Det kan bland annat gälla gator, belysning och trafikanordningar eller våra fastigheter, anläggningar parker.

Drift

Senaste uppdateringarna och information om trafikstörningar, drift och avbrott.

Vi genomför regelbundet kvalitetsundersökningar och därför kan du bli uppringd efter att du varit i kontakt med oss. Svara gärna på våra frågor och hjälp oss att bli bättre.

Kontakta oss

Ring oss på 0920-45 30 00, lämna synpunkter eller fyll i mailformuläret. Vi kommer att svara dig via e-post.






Teletal

Teletal är gratis för dig.
Det är en tjänst där du får stöd och hjälp i telefon-samtal.
Du behöver inget tillstånd för att använda Teletal och du behöver inte boka tjänsten.

Kundfaktura

Läs mer information här om kundfaktura för företagskund eller privatkund. E-faktura, autogiro eller via Kivra.

Att fakturera Luleå kommun

Från 1 april 2019 gäller lagen (2018:1277) om krav på elektroniska fakturor från våra leverantörer, nedan kallad e-faktura. En e-faktura är en faktura som upprättas, skickas och tas emot samt behandlas elektroniskt.

Övriga kontaktvägar

Fakturaadress:
Luleå kommun, Box 50001, 973 21 Luleå

Organisationsnummer:
21 20 00-2742

Bankgiro:
369-5483 (OCR-nummer krävs)

Plusgiro:
60200-3

I händelse av kris

112
Nödnummer vid fara för liv, egendom och miljö

114 14
Polisens nummer vid icke akuta händelser

1177
Sjukvårdsrådgivning

113 13
Informationsnummer vid olyckor och kriser

Om du lämnat personuppgifter i ditt ärende, exempelvis namn och kontaktuppgifter, kan vi behöva spara och behandla dina personuppguppgifter för att kunna hantera ditt ärende och återkoppla till dig.

För att kunna hantera ditt ärende behöver vi ibland dela dina personuppgifter med kommunens tjänstemän eller upphandlade entreprenörer. Du har rätt att kontakta oss om du vill ha ut information om de uppgifter vi har om dig, för att begära rättelse, överföring, ta tillbaka ditt samtycke eller för att begära att vi begränsar behandlingen, för att göra invändningar eller begära radering av dina uppgifter. Detta gör du enklast genom vår e-tjänst Länk till annan webbplats.. Kontaktuppgifter till kommunens dataskyddsombud: dataskyddsombud@lulea.se

Är du missnöjd med vår behandling av dina personuppgifter har du rätt att lämna klagomål till Integritetsskyddsmyndigheten. Länk till annan webbplats.

Varje enskild nämnd/styrelse är personuppgiftsansvarig för den behandling av personuppgifter som de gör och ansvarar för att en sådan behandling sker på ett lagligt sätt.

När du skapar ett ärende samtycker du till att vi behandlar dina personuppgifter. Dina personuppgifter sparas i 30 dagar för att därefter raderas.

Sidan uppdaterades den 12 december 2024