Pressrum

Välkommen till Luleå kommuns pressrum. Här hittar du vårt pressmaterial, pressmeddelanden samt inbjudningar till pressträffar. Här finns även pressbilder på politiker och tjänstemän, fria att använda, samt kontaktuppgifter till pressansvariga.

Pressmeddelanden

• Senast publicerat: 17 april 2024

Miljö- och byggnadsnämnden sammanträder den 24 april 2024. På dagordningen står bland annat bygglov för nya rad- och parhus på Kronan och tillstånd för tillfälligt upplag av schaktmassor vid skjutbanan inom Ormberget-Hertsölandets naturreservat. Totalt behandlas 11 ärenden.

• Senast publicerat: 17 april 2024

Samhällsbyggnadsutskottet i Luleå sammanträder den 22 april. Utskottet behandlar då fem ärenden.

• Senast publicerat: 17 april 2024

Efter arton månader av noggranna förberedelser är nu Luleå Gymnasieskola en auktoriserad IB-skola. Det innebär att Luleå kommun kan erbjuda Diploma Programme, en internationell gymnasial utbildning på engelska. Ett attraktivt val för familjer som flyttar hit, samt för elever som söker en utmanande och mångfacetterad utbildning.

• Senast publicerat: 16 april 2024

Den 15 juni kickstartar skärgårdssommaren med Skärgårdens dag på Södra Hamnplan. Nu söker Luleå kommun företag och föreningar som vill vara med under temadagen, som sist hölls 2017 och då lockade tusentals besökare.

• Senast publicerat: 04 april 2024

Bidrag till Kulturnatten 2024, pengar till budo för funktionsnedsatta samt evenemangsbidrag till en streetbasketturnering. Det är tre av de ärenden kultur-och fritidsnämndens arbetsutskott idag tog ställning till.

Kommunens diarium

Sök efter ärenden och handlingar som registrerats i Luleå kommuns diarier.

Sidan uppdaterades den 17 april 2024