Daniel Granlund

Daniel Granlund är ny inköpschef

Luleå kommun har rekryterat en ny inköpschef. Det är Daniel Granlund, som varit tillförordnad inköpschef, som tagit över rollen som inköpschef efter Josefine Wihlzon.

Erfarenhet inom kommunen

Daniel Granlund är 44 år och bor i Luleå. Har arbetat med inköp och upphandling i Luleå kommun sedan 2017, i roller som upphandlare, enhetschef och teamledare. Daniel har bland annat lett arbetet med att utveckla leverantörsdialoger och att driva arbetet med att förebygga välfärdsbrott i offentlig upphandling. Tidigare har Daniel bland annat jobbat på Länsstyrelsen och Region Norrbotten med företagsstöd, samt som företagsrådgivare på bank.

Bygga upp nytt kontor

Daniel Granlund klev officiellt på uppdraget som inköpschef i början av november. Framöver får han uppdraget att bygga upp det nya kontoret för inköp och upphandling i kommunstyrelseförvaltningen.

– Daniel är en uppskattad ledare och har även visat på mycket god förmåga att bygga goda relationer såväl internt som externt. Framåt blir fokus att förnya arbetet med entreprenadupphandling och etablera kategoristyrning i kommunen samt fortsätta att stärka det förebyggande arbetet mot välfärdsbrottslighet, säger Emma Breheim, biträdande förvaltningschef för Kommunstaben.

Kontaktperson: Emma Breheim, telefon 0703488735

Sidan uppdaterades den 9 november 2023