Upphandling och inköp
Luleå kommun gör varje år inköp för cirka 1,4 miljarder kronor. Kommunens inköp innefattar varor, tjänster och entreprenader inom en mängd branscher i små som stora volymer. Alla kommunens inköp måste vara upphandlade enligt de lagar som gäller för offentlig upphandling.
Inköp ansvarar för kommunens inköp av varor och tjänster. Tillsammans med förvaltningarna ska inköpskontoret strategiskt samordna, effektivisera och följa upp kommunens inköpsprocess i enlighet med policy och riktlinjer. Inköpsenheten har också en stödjande roll mot de kommunala bolagen.
Kontakta inköp
Välkommen att kontakta oss!
Telefon: 0920-45 30 00
E-post: inkop@lulea.se
Begäran om allmänna handlingar hänvisas till kommunstyrelseforvaltningen@lulea.se
Medarbetare på inköp
-
Daniel Granlund
Inköpschef
-
Johanna Dingertz
Jurist
-
Ulrika Eriksson
E-handelscontroller
-
Åsa Flemström
Inköpare
-
Marie-Helen Gidlund
Upphandlare
-
Anna Aspviken
IT- upphandlare
-
Lisa Aspgren
Upphandlare
-
Linda Sandström
Upphandlare
-
Erika Kers
Upphandlare
-
Jenny Sjögren
Upphandlare
-
Sabina Nilsson
Upphandlare
-
Josefine Hallin
Upphandlare
-
Martina Persson
Upphandlare
-
Aylin Ryngmark
Upphandlare
-
Therese Lindbäck
Upphandlare
Sidan uppdaterades den 4 september 2024